LISZTIK ERIKA

Mit üzen a fotód?

Lisztik Erika

2024.05.24

3 perc olvasási idő

Kevesebb, mint egy másodperc alatt alkotunk véleményt valakiről a fotója alapján az online térben.
Sok Linkedin cikk szól arról, hogy mennyivel több üzlet születik egy megnyerő proflikép által, számszerűsítve több, mint huszonegyszer többen kattintanak az oldaladra egy igényes és ideális profilkép esetén.

Íme a titok: fotósként már első pillantásra látom, hogy hol készülhetett, milyen fénnyel, és azt is tudom milyen üzenetet ad át tudat alatt egy üzleti fotó. Összegyűjöttem azon iránymutatók listáját, melyek segítségünkre lehetnek egy Üzleti célú fotó vagy Linkedin profilkép elkészítéséhez (a teljesség igénye nélkül). 

1. Az öltözék fontossága: színek, stílus, fazon.

Ezek az információk tudat alatt áramlanak arról például, ha valakinek tíz évvel ezelőtti képe van, akkor valószínűsíthető, hogy az akkori divatnak megfelelő ruha van rajta. Ha még régebbi , akkor egyenesen arányos ezzel. Milyen  üzenet jön át erről tudat alatt?   Hogy nem újszerű, nem halad a korral.
Ezzel szemben egy jelen stílusú ruha azt árulja el az üzleti fotó tulajdonosáról, hogy a MOSTban él, nyitott az újításra, valószínűleg a munkáját is így végzi. Tehát nagyon fontos, hogy milyen üzenetet sugárzol magadról az ügyfeleid felé.

2. A képkivágás:

Marketing célú posztoknál, szakmai cikkeknél a legjobb fotókivágás, ha csípőig látszol a képen. 
Nagyon divatos a fejfotó, úgymond Headshoot is. Azonban én azért javaslok nagyobb kivágást, mert több információt ad át Rólad, ha nem csak a fejed látszik, hanem a ruhád, testtartásod, alkatod.

És itt nem az a lényeg, hogy magas vagy, alacsony, vagy milyen alkat, hanem hogy több információ  , azaz a néző tudja mire számítson amikor találkoztok. Egy „fejfotó”-nál nagyon pici és kevés infó megy át, tudat alatt nem ad bizalmat.
Több ügyfelemtől hallottam, hogy összekeverhető, ha csak fejkép van… és sorolhatnám végtelenségig, hogy egy fotós mit lát meg egy üzleti fotón, milyen üzeneteket, háttér infókat ad át.

Neked milyen a profilképed vagy üzleti fotód? Milyen hatást gyakorolsz a téged megpillantó potenciális ügyfeleidre?

Ha csak arra vagy kíváncsi, hogy mennyire alkalmas üzleti szempontból az üzleti fotód, akkor jelentkezz profilkép elemzésre hozzám!
Vagy  Fordítsuk meg, és készítsük el a Te előnyös és megnyerő üzleti fotódat és profitálj belőle, gyere újítsd meg velem az online vonzerődet! 

További bejegyzések

Mit üzen a fotód?

Kevesebb, mint egy másodperc alatt alkotunk véleményt fotó alapján, és huszonegyszer többen kattintunk az igényes és ideális profilképre.

ELOLVASOM
üzleti portré fotózás

Business CLASS -Üzleti Fotózás és Styling

Az üzleti portré fotózás célja nem az, hogy top modellek nézzenek vissza képekről. Hanem bizalmat, magabiztosságot, profizmust, könnyedséget sugározzanak.
Olyan embereket mutasson a fotó, akikkel jó lehet együtt dolgozni.

ELOLVASOM

A szupermodell énképe

Szerintetek milyen lehet egy szupermodell önmagáról alkotott képe és egy átlagos nő önképe? Mekkora lehet a különbség, van különbség?
Kultúránkban a reálisan pozitív önbecsülés egyik legnagyobb ellensége a nőknél a hamis testkép.

ELOLVASOM

Te hallgatsz?

Te hallgatsz? Melyik szakma az ahol érdemes először figyelni, hallgatni? A Tiéd is ilyen?
Igazából az élet szinte minden területén érdemes először megfigyelni,

ELOLVASOM

Finom, nőies sorozat

Edina rendezvényeken műsorvezetőként is tevékenykedik, ehhez készítettünk bemutatkozó sorozatot pár hete.
Nagyon finom, nőies, elegáns sorozatot álmodott meg.

ELOLVASOM

A fotózás varázslat

Ha a fotózás egy varázslat, akkor engedd el a fantáziádat, mindegyik összeállítás egy külön hangulat és enteriőr, külön életérzés és stílus.

ELOLVASOM

A mosoly, ami mindent visz

Gabor egy multikulturális, globális csapatot vezet Manilától, Budapesten át Monterreyig így a közvetlenség munkájából is fakad, amit a képekkel is tükrözni szerettem volna.

ELOLVASOM

Lady Boss sorozat

Sokáig pénzügyi/tőzsdei területen dolgoztam, ahol fontos volt a kifogástalan megjelenés. A fotózáson belül hamar megtaláltam az üzleti témát, a brandfotózást, üzleti portrét.

ELOLVASOM
üzleti fotózás

Hol kezdjem?

Attilával 2 óra fotózáshoz választottunk 4 öltözéket, és 2fèle teremben fotóztunk.
Minden jól állt neki, így ki kellett tolni a fotózàsi időt is. A hangulatról a képek árulkodnak. Sokat nevettünk, Grètàval imádtuk ezt a napot.

ELOLVASOM