4 hátrány, ami abból fakad, hogy régi vagy nem odaillő fotókat használsz üzletemberként

Lisztik Erika

2023.01.19

3 perc olvasási idő

A mai online világban rengeteg a ZAJ, rengeteg a plusz, felesleges információ, ezáltal nagyon nehéz kitűnni. Meg kell ragadni minden olyan lehetőséget, ami a mi malmunkra hajtja a vizet.  Először nézzük milyen hátrányod lehet abból ha nem odaillő, vagy nem aktuális a fotód azon a felületen, ahonnan számítasz üzleti partnerekre, vagy ügyfelekre:
  1. Csalódottsággal indul a személyes üzleti kapcsolat:
Ha régi fotód szerepel a Linkedin-en, vagy weboldalon és megváltoztál azóta, akkor nem túl jó benyomást tesz a partneredre,  vagy ügyfeledre ha személyesen találkozol vele, vagy zoom megbeszélésen, és látja, hogy máshogy nézel ki.  Az agy teljesen leblokkol, nem tudsz az adott témára koncentrálni, hanem tudat alatt jönnek-mennek az infók, hogy most ki ő? Milyen fotót láttam róla? Miért az a kép van ott?  És már teljesen elkalandoztunk a témától. Tehát mit vált ki belőled,  milyen érzést? Csalódottság érzést. Nem  túl jó egy induló üzleti kapcsolatot csalódottság érzésével kezdeni.
  1. Ódivatúnak tart
Ha a külsőnk nem árulkodik arról, hogy elteltek az évek, akkor az öltözékünk, beállításunk, testtartásunk és környezetünk fogja továbbítani az információkat. Például a zakó mintája, a nyakkendő színe..ami már abszolút nincs a divatban.  Vagy a hajviselet, szakáll, borosta. Hölgyeknél is a haj, hajszín, fazon, ruha, színek és beállítás árulkodó lehet.  És mire asszociál valaki ha kicsit régiesnek látja a fotókat, vagy azt az egy bemutatkozó fotót? Arra gondol, hogy megállt veled az idő. Vajon a munkádban is? Ott sem érdekelnek az újítások a fejlődés? Persze itt már elrugaszkodtunk, ezeket nem fogalmazza meg valaki pontról ponta, de elég, ha az egyik dolog eszébe jut, és máris tovább kattint az oldalunkról.
  1. Komolytalannak tart:
Egy esküvőn készült vagy szabadtéri rendezvényen készült fotóval mi a baj, ahol bor van a kezünkben? Ha csak nem vagy a Borháló értékesítési vezetője, vagy nem rendezvényszervező céged van, akkor nem annyira preferálnám a családi rendezvényeken, akár Balaton Parton készüt fotót Linkedin-re vagy weblapra. Mindig azokat az üzeneteket vizsgáljuk, amelyeket közvetíthet egy ilyen fotó.  Tehát jól érzed magad, szeretsz szórakozni,  szeretsz alkoholt fogyasztani, jól fel tudsz engedni, de utal-e valami a szakmádra? Ott is inkább haverkodni szeretsz, lazán felfogni a feladatokat? És így tovább…
  1. Fapadosnak gondolja a terméket/szolgáltatást:
Fal előtt készült fotó mobillal. Mint egy igazolványkép. Ez a fapados verzió. Biztos felismernek. Biztos a betölti a feladatát. De fel is hívja a figyelmet? Le is nyűgöz? Versenyhelyzetben mondja valaki, hogy de cuki odaállt a falhoz és valaki lefotózta ahogy félig kényszeredetten mosolyog, ő kell nekem!! Nem hiszem. De milyen legyen az üzleti fotód?
  • olyan kép, amire felkapják a fejüket, amit megjegyeznek
  • amin magabiztos és természetes vagy
  • kedves a mosolyod( szívesen beszélnék vele, megbízhatónak tűnik)
  • a testtartásod nyitott, de egyenes (egyenes és nyitott személyiség)
  • az öltözéked passzoljon a munkádhoz (önazonos)
  • legyen valami különleges esetleg divatos rajta(stílusos, megjegyzem magamnak)
  • a tekinteted határozott legyen(biztosan céltudatosan végzi a munkáját, rá mernék bízni egy projektet)
  • a helyszín ne legyen domináns, és passzoljon a hivatáshoz
  • az arc látszódjon, de szerintem részlet legyen a ruhából és a testtartásból is( ez megint csak megnyugtató, hogy látunk belőle többet, tudjuk, hogy mire számítsunk személyesen, például a headshoot-ot ezért nem preferálom)
Remélem tudtam segíteni abban, hogy milyen üzleti fotót érdemes használnod, ha egy szakembert kérnél fel, várlak szeretettel!

További bejegyzések

üzleti portré fotózás

Business CLASS -Üzleti Fotózás és Styling

Az üzleti portré fotózás célja nem az, hogy top modellek nézzenek vissza képekről. Hanem bizalmat, magabiztosságot, profizmust, könnyedséget sugározzanak.
Olyan embereket mutasson a fotó, akikkel jó lehet együtt dolgozni.

ELOLVASOM

A szupermodell énképe

Szerintetek milyen lehet egy szupermodell önmagáról alkotott képe és egy átlagos nő önképe? Mekkora lehet a különbség, van különbség?
Kultúránkban a reálisan pozitív önbecsülés egyik legnagyobb ellensége a nőknél a hamis testkép.

ELOLVASOM

Te hallgatsz?

Te hallgatsz? Melyik szakma az ahol érdemes először figyelni, hallgatni? A Tiéd is ilyen?
Igazából az élet szinte minden területén érdemes először megfigyelni,

ELOLVASOM

Finom, nőies sorozat

Edina rendezvényeken műsorvezetőként is tevékenykedik, ehhez készítettünk bemutatkozó sorozatot pár hete.
Nagyon finom, nőies, elegáns sorozatot álmodott meg.

ELOLVASOM

A fotózás varázslat

Ha a fotózás egy varázslat, akkor engedd el a fantáziádat, mindegyik összeállítás egy külön hangulat és enteriőr, külön életérzés és stílus.

ELOLVASOM

A mosoly, ami mindent visz

Gabor egy multikulturális, globális csapatot vezet Manilától, Budapesten át Monterreyig így a közvetlenség munkájából is fakad, amit a képekkel is tükrözni szerettem volna.

ELOLVASOM

Lady Boss sorozat

Sokáig pénzügyi/tőzsdei területen dolgoztam, ahol fontos volt a kifogástalan megjelenés. A fotózáson belül hamar megtaláltam az üzleti témát, a brandfotózást, üzleti portrét.

ELOLVASOM
üzleti fotózás

Hol kezdjem?

Attilával 2 óra fotózáshoz választottunk 4 öltözéket, és 2fèle teremben fotóztunk.
Minden jól állt neki, így ki kellett tolni a fotózàsi időt is. A hangulatról a képek árulkodnak. Sokat nevettünk, Grètàval imádtuk ezt a napot.

ELOLVASOM